Skip to content

V86 Solvalla 30/1. Tankar och tips (+resultat live.)

January 30, 2013

V86 på Solvalla idag är svårlöst, därför väljer jag idag att snarare minska antalet rader än öka för jag vill inte blåsa bort en tusenlapp för ett större system och sedan se alla favoriter vinna, vilket mycket väl kan bli fallet. Jag kör också ett reducerat system via HPT (Hjälp På Traven).

Avd1:
Nr4 Going For Gold Zaz är fältets bästa häst, men den har diskats två starter på raken. Står den på benen så vinner den. Garderas inte då systemet hade i rena tal blivit skitdyrt annars. Vinner den inte blir utdelningen på 7 rätt helt ok då den är omgångens mest streckade häst och är utgångshäst för tusentals andels- och Harry-spel
Resultat: Japp, odramatiskt. GFGZ vann enkelt, däremot kan nog Punkari vänta sig repressalier efter att ha kapat frambenen på hästen utanför i sin iver att komma ut. Edit. Punkari fck behålla andraplatsen, men fick 2000kr i böter och 14 dagars avstägning. Vilket är ett väldigt milt straff enligt min mening.

Avd2:
Här är ytterligare en bra häst, Nr4 Ginger Belle är också det ett spikbud, men jag väljer att gardera upp den då jag anser att Nr12 Oki On Line, spåret till trots, kan ta hem det här. Även Nr1 Save the Earth har chans om den kan svara ut anstormningen samt Nr9 Aponia Boko som kan få ett fint lopp i ryggar och avsluta starkt.
Resultat: Jajemän, skulle litat på min första tanke att spika Ginger Belle, överlägsen.

Avd3:
Avdelningen består av två hästar som man kan låsa på, Nr7 Djali Boko och Nr5 Kiss Pride, men G.G’s Magic Dream ska inte heller räknas bort pga spåret.
Resultat. Kiss Pride vinner sin femte raka, var ska det här sluta måntro?

Avd4:
Här är nästa spikbud, Nr2 Lili Nash. Och jag hade spikat den om inte rapporter om att den ogillar regn dykt upp. Och det regnade fram till ca kl 14 på Solvalla idag och det finns viss risk för droppar ikväll också. Så jag garderar upp med Nr8 Elegant.
Resultat: Nedstrukningen till innerspår förstörde dagen för Lili Nash. Vann gjorde Nr3 Varina Du Lys, en 7% som fick ett optimalt lopp i rygg på Elegent.

Avd5:
Nr6 Zerbina är en fin travare och ska rankas högst i fältet, men det är autostart och innanför finns ett par fina hästar, Nr3 Anna Sisu och Nr2 Sign of the Pines. Men här kan det också bli körning om täten, så Nr11 Baroness Boko följer också med på systemet.
Resultat: Vinner gör Nr7 Star From Heaven, ingen av mina streck var bland de tre första.

Avd6:
Trots tillägg håller jag Nr9 Punters Point före streckfavoriten Nr5 Capeman, spår5 på volten är inte oproblematiskt och P.P kan vara ifatt på ett ögonblick.
Ett stalltips gör att jag tar med Nr8 Yousseeascoop på systemet också, rysare.
Resultat: Nr6 Frisco Flame vinner oförskämt enkelt.

Avd7:
Intressant lopp som, om man har en stor plånbok, kan strecka undan i. Jag väljer ut tre. Nr1 Manstone’s Classic som är bra och har fått ett fint spår, Nr5 Powee E. har sett bra ut sista tiden. Tar också med Nr11 Makes People Talk nästan på grund av att den inte tävlat (i Sverige) sedan oktober, det gör en väldigt bra häst i grunden till en total outsider.
Resultat: Nr7 Ybanos vinner skitlätt.

Avd8:
Nr3 Cobol Queen får mitt första streck, Nr4 Mellby Vagabond ska med på lappen, Nr2 Pay Attention kan mycket väl vinna det här likt Nr11 Salsa Knight. Min rysare blir Nr6 Micciano Lung, den har inte alls tokiga lopp i ryggen och senaste 6’e-platsen tycker jag den höll upp bra efter den initiala rusningen, startsnabb men kan köras från rygg också.
Resultat: Nr2 Pay Attention vann, fick täten och vann ganska enkelt till slut.

Här följer systemet:

Avd1:
A)4

Avd2:
A)4. B)12. C)1,9.

Avd3:
A)5. B)7. C)3.

Avd4:
A)2. B)8.

Avd5:
A)6. B)3. C)2,11

Avd6:
A)9 B)5. C)8.

Avd7:
A)1. B)5. C)11.

Avd8:
A)3. B)4,6. C)2,11

Red:
3,4 A.
2,3 B.
1,2 C.

4320r – 75,3% red.
266,75kr

Mitt “vanliga”system ser ut så här: Där jag tar bort en del garderingar från Avd2, 6 och 8 och spikar i Avd3.

Avd1: 4 Going for Gold Zaz
Avd2: 4, 12
Avd3: 5 Kiss Pride
Avd4: 2, 8
Avd5: 2, 3, 6, 11
Avd6: 5, 9
Avd7: 1, 5, 11
Avd8: 2, 3, 4, 6
384r / 96kr.

From → Trav, V86

Leave a Comment

Leave a comment